TABUNG KAWIN SAYA - PLS KLIK

Pages

Jangan Terlalu Berharap Pada Satu Hubungan Yang Masih Samar-Samar


Selamat berhujung minggu. Apa plan korang hari ini? Shopping? Wayang? Dating? Atau mereput di rumah? HAHAHA
Hari ini sis nak cerita kepada mereka yang tengah bahagia bercinta dimana korang jangan terlalu berharap pada hubungan yang masih samar-samar. Lebih senang nak faham "yang masih belum halal". Sis bukanlah nak perli ke apa tapi lebih menasihati. Sis ni pandai bagi nasihat kat orang , tapi kena kat diri sendiri jatuh tersungkur jugak. HAHAHA. 
Zaman sekarang sis tengok ramai yang terlalu mengabdikan diri dengan pasangan mereka. Kenapa sis cakap macam tu? Sis bukan cakap kosong ye. And sis pun percaya korang pernah lalui situasi begini.

Kalau yang diminta izin tu adalah suami or ayah or mak korang sis tak kisah tapi yang bertaraf gf/bf korang je. Eyuwwww. Kalau dia tak bagi, korang pun ikut je lah ye? Acah nak jadi gf/bf yang taat setia jujur. Sila mereput ! Sis faham korang seboleh-bolehnya nak menjaga hubungan yang dah dibina. Ye sis faham. Sis pernah lalui. Tapi tolonglah jangan terlalu berharap. Nanti korang jugak yang sakit.

Sis lebih selesa kalau situasi seperti dibawah. Sekadar memberitahu tanpa memerlukan keizinan. (Kalau dengan suami, mak, ayah itu WAJIB korang minta izin)

Me : I nak keluar esok. Ada janji dengan kawan.
Him : Oh. Ok. Take Care. Text I bila dah balik rumah.
Me : Alright.

See! Simple. Tak perlu la nak minta izin ke apa. Sis dulu pun ada juga berharap dengan seseorang tapi tu lah. Dah selamat jadi tunang orang dah. Tengok! Apa yang kita jaga dah bertahun tak semestinya akan kekal jadi milik kita. Semakin kita genggam, semakin ia terlerai. 

"Kalau cintakan seseorang, jangan cinta setinggi langit, sebab langit boleh runtuh. Jangan jugak cinta seluas lautan, sebab laut boleh surut. Jangan cinta seluas dunia kerana dunia ini hancur. Cintailah seseorang seperti kuku yang sentiasa dipotong tapi akan selalu tumbuh semula" - NAHU RINDU

Tak salah kalau berharap pada satu hubungan tu tapi biarlah berpada-pada. Macam sis cakap tadi " Jangan terlalu mengabdikan diri". 

Sis dulu ada sorang kawan. Pergi mana-mana nak kena video call bf dia bagitau pergi mana dengan siapa. Yang lebih parah bf tak bagi keluar dia mereput sorang dirumah sementara sis and the geng tengah menikmati betapa indahnya hujung minggu. Setahun yang lepas sis jumpa dia dengan bf baru. Yang lama dah menamatkan zaman bujang dan tengah menunggu kelahiran anak ke-2. Engkau rasa? Tapi tu lah, semua tu jodoh. 

Oklah. Itu je nak bagitau supaya yang mana tengah minta izin bagai tu moga sedar dari mimpi yang tak sudah. 


No comments:

Post a Comment